Har du en nyhed i din virksomhed , som er vigtigt for jeres udvikling og for omsætningen eller brandingen af jeres virksomhed, så skal den selvfølgelig ud over rampen og fortælles. For hvis ingen kender jeres nyhed eller fortælling, så har den ingen værdi.
At signalere udvikling
Hvis du ikke udvikler dig, så afvikler du. Og hvem vil samarbejde eller handle med en virksomhed, der er under afvikling. Derfor er det ekstremt vigtigt, at du får kommunikeret, at der sker nyt i din virksomhed. Og at du får gjort det ofte og på den rigtige måde. For husk at en dynamisk virksomhed er virksomhed, som flere gerne vil samarbejde med.
Den rette målgruppe
Dine historier vil naurligvis få højere værdig, hvis den høres af dem, der kan bruge historien eller nyheden til noget helt konkret. Altså potientielle samarbejdspartnere elller mulige kunder. Derfor skal din pressmeddelelse nå frem til rette målgruppe. Altså evt. direkte til dem, du ønsker at ramme eller til nogen, der kan formidle den videre til den ønskede målgruppe. Til dette kan du bruge en række værktøjer for at sikre dig de bedst mulige resultat. For du skal naturligvis også tænke over hvilke platforme du benytter til at få din historie ud. Skal du bruge sociale medier eller skal du evt. købe dit til mere synlighed af din historie?
Husk SEO
Når du skriver din nyhed vil du naturligvis gerne have at den let kan findes og bliver prioriteres via søgemaskiner som Google. Derfor skal du indtænke søgemaskine optimering (SEO) i både den måde, du skriver teksten, men også i hvor du får din nyhed bragt i forhold til de søgeord, som du gerne vil have prioriteret. Det giver bare et meget bedre resultat via en større chance for at ramme dem, du gerne vil ramme med din nyhed.
Det rette budskab
En ting er at du har en nyhed og du kan få den skrevet ned. En anden ting er at få den skrevet og dermed formidlet på en måde, så den passer ind i den storytelling, du gerne vil skabe om din egen virksomhed. Det kræver måske hjælp fra en professionel tekstforfatter eller ihverfald at du er bevidst om dine formuleringer.
Brug ekstern samarbejdspartner
En måde for på en let måde at opnå det du gerne vil med dine pressemeddelelser er at benytte en ekstern samarbejdspartner til dine nyheder. På den måde kan du få kvalitet både i teksten og dit budskab, men også i at den bliver udsendt til den rette målgruppe.